Візитна картка

Тема досвіду: «Використання державних та народних символів на уроках української мови»
      Носій досвіду: Щербань Тетяна Миколаївна, учитель початкових класів вищої категорії.
      Адреса досвіду:  Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалі-зована школа  І-ІІ ступенів – ліцей Шосткинської міської ради Сумської області
      Роки вивчення та оформлення досвіду: 20013-2014
Актуальність проблеми обумовлюється процессом реформування національної системи освіти, піднесення ролі української мови в суспільстві, виховання підростаючого покоління на культурно-історичному досвіді рідного краю. З огляду на це сучасна школа потребує розроблення і впровадження таких форм і методів роботи, які відповідали б потребам розвитку особистості, сприяли розкриттю її духовно-емоційних, розумових, естетичних здібностей. Особливої уваги потребує проблема вдосконалення мовної освіти, бо мова – не лише засіб спілкування, а й найбільший духовний скарб, у якому народ виявляє себе творцем, передає нащадкам свій досвід і мудрість, перемоги і славу, культуру і традиції, думи і сподівання. Мова – основа національної гідності і ставлення до неї є виявом національної самосвідомості, а відтак громадянської позиції.
       Новизна досвіду: сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання, тому передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України.
      Досвід Щербань Т. М. носить раціоналізаторський характер. Він сконцентрований на вмілу реалізацію в практичній діяльності ідей педагогічної науки з питань національного виховання. Матеріали творчого доробку дають змогу забезпечити гармонійний  розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання , говоріння, читання і письма), узагальнити і систематизувати знання учнів з української мови.  Цьому сприяють вдало підібрані вправи для закріплення програмового матеріалу, тексти для диктантів,  переказів,  контрольного аудіювання та списування. Матеріал дає змогу розширити знання про Україну, державні та народні символи, виховувати любов і повагу до рідного краю, почуття патріотизму, гордості за рідну землю.
       Суть досвіду полягає у створенні оптимальних умов для формування мовленнєвої діяльності молодшого школяра, розвитку його мовленнєвих здібностей, бо це є основою для самопізнання, саморозвитку та самовираження у майбутньому, засобом формування особистості нового типу. Форми, засоби і методи роботи вчителя різноманітні, але всі вони підпорядковані меті - опанувати всіма видами мовленнєвої діяльності, основами культури усного й писемного мовлення, базовими уміннями і навичками використання мови в різноманітних сферах і ситуаціях спілкування, розв'язання проблеми формування національної свідомості молодших школярів як передумови виховання нового покоління українців.
       Матеріал вчитель подає за темами, що вміщені в межах відповідних розділів, повністю відповідає вимогам державного стандарту загальної початкової освіти; навчання будується як творчий процес, в якому органічно поєднуються формування творчих компетентностей молодших школярів та формування умінь здійснювати аналіз та рефлексію особистих навчальних досягнень.
        Провідна наукова ідея досвіду: виховати у майбутніх громадян України    почуття обов'язку і поняття честі, удосконалення особистості не тільки як головної продуктивної сили, а й як активного громадянина України, духовно багатої, морально благородної особи. На цьому зосереджуються  зусилля всієї системи виховання, формування особи нового типу суверенної держави.
        Результативність досвіду підтверджена реальними успіхами учнів за аналізом навчальної діяльності та в успішній співпраці  «дитина-батьки» і«батьки-дитина».
        З метою визначення результативності такої роботи, було проведено анкетування серед учнів класу і виявлено, що:
-         серед запропонованих літературних творів перевагу надають творам українських авторів 83% учнів;
-         пишаються національним одягом, вважають його сучасним одягом, з бажанням вдягають не тільки в святкові дні 72% учнів;
-         зросла навчальна мотивація до вивчення української мови. (91%)
       Учні вільно спілкуються, доречно вживаючи в своїй мові українські прислів’я, приказки.
           Переважає активна позиція на уроках, зростає самостійність дітей, їхнє       прагнення постійно збагачувати знання.
   Має призерів Міжнародного конкурсу «Соняшник».
   В обласному літературному конкурсі «Проба пера» в номінації «Поезія» Литвиненко Данііл посів ІІ місце.

Немає коментарів:

Дописати коментар