Дистанційне навчання

Навколишній світ
Безхребетні тварини


   
Літературне читання
Іван Гнатюк "Козацький дуб"


Іван Боднарчук "На новій землі"


Укрїнська мова
Повторення вивченого про іменник


Математика 24.10.19
З історії дробів
Математика 22.10.19
Вимірювання та дроби


Математика 21.10.2019
Опорні задачі на сумісну роботу 

Задача 1. 24 т води перший насос може викачати за 6 год, а другий – за 3 год. За скільки годин викачають цю воду обидва насоси, якщо будуть працювати разом?
Учні читають задачу, записують її коротко в формі таблиці:
Час роботи
(год)
Маса води за
1 год (т)
Загальна маса води (т)
1 насос
6 год
?
24 т
П насос
3 год
?
24 т
1 і П насоси
?
?
24 т
 Складіть план розв’язування задачі і запишіть її розв’язання по діях з поясненням.
Розв’язання:
1)    24 : 6 = 4 ( л ) - викачує перший насос за 1 год;
                      2) 24 : 3 = 8 ( л ) – викачує другий насос за 1 год;
3)4          + 8 = 12 ( л ) – викачують обидва насоси за 1 год, працюючи разом;
                     4) 24 : 12 = 2 (год)- вони викачають 24 л води, працюючи разом.
В цій задачі ми зустрічаємось з величинами: загальний виробіток – загальний об’єм води ( 24 т води треба викачати), час, який витрачено на цю роботу ( 3 год або 6 год) та продуктивність праці – об’єм води, яку викачує насос за 1 год
  • Змініть величини задачі. ( Наприклад: загальний виробіток – загальна кількість деталей, продуктивність праці – кількість деталей за 1 годину, час роботи). Розкажіть нову задачу.
  • Складіть план розв’язування цієї задачі.
  • Чи треба виконувати розв’язок цієї задачі? ( Ні, не треба. В неї буде такий самий розв’язок, що й у попередньої задачі. ) Чому? ( Ця задача має майже такий самий короткий запис, лише інші величини, такі самі числові дані .Тому треба лише “поправити” пояснення. )
  • Залишіть величини такими самими, але змініть числові значення цих величин. ( При цьому слідкуйте, щоб  обрати числове значення загальної величини таким, щоб можна було розв’язати цю задачу.)
  • Розкажіть план розв’язування цієї задачі.
  • Порівняйте всі ці задачі. ( В усіх задачах запитання містить слова “якщо працюватимуть разом”. – це задачі на спільну роботу.)
  • Порівняйте короткі записи цих задач на спільну роботу. ( Ці задачі мають “один й той самий” короткий запис ( мають одну математичну структуру), а тому вони розв’язуються за одним планом:
Першою дією дізнаємося про значення одиниці загальної величини для першого випадку.
Другою дією дізнаємося про значення одиниці загальної величини для другого випадку.
Третьою дією дізнаємося про суму значень одиниці загальної величини для обох випадків.
Четвертою дією відповімо на запитання задачі.
Задача 2. Одна друкарка надрукує 100 сторінок за 5 днів, а друга – за 4 дні. За скільки днів надрукують ці друкарки 90 сторінок, якщо працюватимуть разом?
  • Чи це задача на спільну роботу? ( Так, тут запитується “За скільки днів надрукують ці друкарки 90 сторінок, якщо працюватимуть разом?”)
  • За яким планом її розв’яжемо?
Першою дією знайдемо продуктивність праці першої друкарки.
Другою дією – продуктивність праці другої друкарки.
Третьою дією знайдемо спільну продуктивність.
Четвертою дією знайдемо час спільної роботи друкарок.
Запишімо розв’язання виразом: 90 : ( 100 : 5 + 100 : 4 ) = 90 : 45 = 2 дні
Відповідь: за 2 дні надрукують обидві друкарки 90 сторінок, якщо працюватимуть разом.
Зауваження: в задачах на спільну роботу можна додавати лише продуктивності праці, але не можна додавати час, за який кожний виконує цю роботу самостійно.




Математика





Літературне читання
Переглянути відео.
С.152-156,читати,с.157,виконати завдання.


Навколишній світ

Переглянути відео. С.23-26, читати, виконати завдання.





Немає коментарів:

Дописати коментар